MARKETING AUTOMATION

Als marketingafdeling werk je tegenwoordig met tientallen applicaties voor elk marketingonderdeel. Een marketingpakket kan er bijvoorbeeld gemakkelijk zo uit zien. Je hebt een:

  • App voor e-mailmarketing
  • App voor CRM
  • App voor social media beheer
  • App voor landingspagina’s
  • App voor webformulieren

Het resultaat van al deze verschillende applicaties is dat je overal gefragmenteerde data en overzichten hebt staan.

Alles in één overzichtelijk systeem

Eén van de doelen van jouw marketingafdeling is om alle data die wordt verzameld via deze applicaties met elkaar te verbinden. Maar hoe doe je dit zonder dat je het overzicht verliest?

Met een Marketing Automation systeem integreer je deze applicaties in één overzichtelijk systeem, waardoor je alle data onder één dak hebt en gemakkelijk overzichten kan uitdraaien en rapporteren. Je hoeft hierdoor geen individuele abonnementen meer af te sluiten en meerdere apps te begrijpen.

Met Marketing Automation weet je wat je potentiële klant op het internet doet en waar hij behoefte aan heeft. Je kunt alle informatie over jouw leads op één centrale plaats opslaan en monitoren. Ongeacht de campagne waar de lead vandaan komt (via LinkedIn campagne, e-mailmarketing, Google, of een vakbeurs).

Het voordeel is dat je weet hoe succesvol de campagne is – wat zijn de kosten en wat heeft het aan potentiële waarde opgeleverd – en dat je de klant kunt analyseren op gedrag en hier automatisch op inspelen.

“Door je salesomgeving, oftewel je CRM te koppelen met marketingfuncties zoals het bouwen van landingspages, e-mailmarketing en Google en Social Media kun je de customer journey van begin tot eind in één systeem inzien en monitoren. Wil je meer weten hoe je dit moet inrichten? Stuur mij een bericht of bel direct.”

020-7165896 

Robin van Tilburg – Marketing Automation Specialist

Jouw booschap op het juiste moment bij de juiste persoon

Met Marketing Automation zorg je ervoor dat de lead op het juiste moment met de juiste boodschap wordt benaderd. Met als resultaat betere conversiecijfers. Je geeft de leads een score op basis van betrokkenheid, bijvoorbeeld wanneer ze op je website komen, een e-maillink aanklikken of wanneer ze een bericht op jouw social kanalen liken. Je stelt vooraf een workflow in zodat het juiste vervolgcontact ontstaat.

Via de uitgebreide e-mailmodule kun je door dynamische  instellingen te gebruiken je e-mails zo opstellen dat je gepersonaliseerde content verstuurt. Daarnaast kun je door middel van ‘after-click tracking‘ je lead blijven volgen wanneer hij bijvoorbeeld terug komt op je website.

laptop-sharpspring-dasboard

Wil je weten hoe het werkt?

Wil jij weten hoe marketing automation werkt? Vul hieronder je gegevens in en zie hoe wij jou de juiste content toesturen!

New Sales Boost

New Sales Company helpt met jouw gehele sales- & marketingstrategie en integreert dit in één product: de New Sales Boost. Met de inzet van de New Sales Boost kunnen wij het optimale resultaat bereiken, gebaseerd op het creëren van contactmomenten met de doelgroep. We doorlopen hiervoor de stappen: merkstrategie, content creatie, online media-inzet, sales en leadopvolging. 

MERKSTRATEGIE

Een sterke merkstrategie bestaat bij ons uit een duidelijke propositie en een sterke brand mission.

LEES MEER >

ONLINE MEDIA CAMPAGNES

Relevant adverteren op LinkedIn, Facebook, Instagram of Google zorgen voor relevant verkeer.

LEES MEER >

CONTENT CREATIE

Wij hebben copywriters en beeldenmakers die relevante en waardevolle online content produceren.

LEES MEER >

SALES TRAINING

Nieuwe skills of bijscholen, onze salestrainingen en coachingtrajecten zijn altijd op maat!

LEES MEER >

TELEMARKETING

Onze New Business Specialisten zijn toppers in telefonische acquisitie en leadopvolging.

LEES MEER >

MARKETING AUTOMATION

Laat de marketing- en salesafdeling slimmer samenwerken en haal meer uit je CRM systeem.

LEES MEER >

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search