MARKETING AUTOMATION

Als marketingafdeling werk je tegenwoordig met tientallen applicaties voor elk marketingonderdeel. Een marketingpakket kan er bijvoorbeeld gemakkelijk zo uit zien. Je hebt een:

  • App voor e-mailmarketing
  • App voor CRM
  • App voor social media beheer
  • App voor landingspagina’s
  • App voor webformulieren

Het resultaat van al deze verschillende applicaties is dat je overal gefragmenteerde data en overzichten hebt staan.

Alles in één overzichtelijk systeem

Eén van de doelen van jouw marketingafdeling is om alle data die wordt verzameld via deze applicaties met elkaar te verbinden. Maar hoe doe je dit zonder dat je het overzicht verliest?

Met een Marketing Automation systeem integreer je deze applicaties in één overzichtelijk systeem, waardoor je alle data onder één dak hebt en gemakkelijk overzichten kan uitdraaien en rapporteren. Je hoeft hierdoor geen individuele abonnementen meer af te sluiten en meerdere apps te begrijpen.

Met Marketing Automation weet je wat je potentiële klant op het internet doet en waar hij behoefte aan heeft. Je kunt alle informatie over jouw leads op één centrale plaats opslaan en monitoren. Ongeacht de campagne waar de lead vandaan komt (via LinkedIn campagne, e-mailmarketing, Google, of een vakbeurs).

Het voordeel is dat je weet hoe succesvol de campagne is – wat zijn de kosten en wat heeft het aan potentiële waarde opgeleverd – en dat je de klant kunt analyseren op gedrag en hier automatisch op inspelen.

“Door je salesomgeving, oftewel je CRM te koppelen met marketingfuncties zoals het bouwen van landingspages, e-mailmarketing en Google en Social Media kun je de customer journey van begin tot eind in één systeem inzien en monitoren. Wil je meer weten hoe je dit moet inrichten? Stuur mij een bericht of bel direct.”

020-7165896 

Robin van Tilburg – Marketing Automation Specialist

Jouw booschap op het juiste moment bij de juiste persoon

Met Marketing Automation zorg je ervoor dat de lead op het juiste moment met de juiste boodschap wordt benaderd. Met als resultaat betere conversiecijfers. Je geeft de leads een score op basis van betrokkenheid, bijvoorbeeld wanneer ze op je website komen, een e-maillink aanklikken of wanneer ze een bericht op jouw social kanalen liken. Je stelt vooraf een workflow in zodat het juiste vervolgcontact ontstaat.

Via de uitgebreide e-mailmodule kun je door dynamische  instellingen te gebruiken je e-mails zo opstellen dat je gepersonaliseerde content verstuurt. Daarnaast kun je door middel van ‘after-click tracking‘ je lead blijven volgen wanneer hij bijvoorbeeld terug komt op je website.

laptop-sharpspring-dasboard

Wil je weten hoe het werkt?

Wil jij weten hoe marketing automation werkt? Vul hieronder je gegevens in en zie hoe wij jou de juiste content toesturen!

Wat doen wij

Als full service marketing media bureau helpen wij je bij de ontwikkeling en uitvoer van een strategisch (online) mediaplan.

We doorlopen hiervoor de volgende stappen:

STAP 1: STRATEGIE

Voor het behalen van jouw doelstellingen bedenken we een strategie die past bij jouw merk en jouw doelgroep.

LEES MEER >

STAP 2: WAARDEVOLLE CONTENT

We produceren onderscheidende, (online) media-uitingen in de vorm van tekst, beeld en geluid

LEES MEER >

STAP 3: (ONLINE) MEDIA CAMPAGNES

We tuigen (online) mediacampagnes op en optimaliseren ze voor het beste resultaat (branding, traffic, conversie).

LEES MEER >

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search