Hoe zet je een B2B social media campagne op die zorgt voor resultaat?

Als je een social media campagne wil starten als B2B onderneming is adverteren op LinkedIn natuurlijk vanzelfsprekend. Maar wist je dat je ook via een Facebook- en Instagramcampagne de juiste B2B doelgroep kunt bereiken? Veel van onze klanten zijn verbaasd wanneer ze ontdekken dat je ook via deze social media kanalen kwalitatieve B2B leads kunt genereren. Hoe precies? Via prettysocial media!

Gericht zakelijk targeten met een look-a-like audience

Wil je gericht je zakelijke doelgroep bereiken op social media en zeker zijn dat dit wel de juiste doelgroep is? Met behulp van een Facebookpixel kunnen we gebruikers op Facebook en Instagram vinden die lijken op jouw websitebezoekers: een zogenaamde lookalike audience.

Een Facebookpixel is een stukje code dat bijhoudt wie op welke pagina’s van je website zijn geweest, én hoe lang. Op basis van deze verzamelde gegevens maken wij lookalike doelgroepen aan worden in een social media campagne.

prettysocial media voor B2B marketing

Een andere manier om de B2B doelgroep via Facebook te bereiken is door middel van prettysocial media. Met het ‘prettysocial media netwerk’ hebben wij toegangsrechten tot meer dan 350 Facebookpagina’s. Onze publishers – veelal bekende tijdschriften of online community’s – hebben een gevestigd imago en een groot aantal fans. Door je boodschap te verspreiden via deze publishers komt deze over als authentiek en betrouwbaar. Je laat een ander jouw boodschap vertellen.

Hoe werkt het?

Op basis van de inhoudt van jouw reclameboodschap, de gewenste doelgroep en het beschikbare budget kijken we welke publishers bij jouw B2B campagne zou passen. Voor je B2B campagne moet je bijvoorbeeld denken aan Sprout, Elsevier Weekblad of Management Team. Door ons uitgebreide netwerk kan het bijna niet anders dat we ook voor jouw product-marktcombinatie een geschikte publisher weten te vinden.

Zakelijke klanten als Greenchoice en DutchLease gingen je inmiddels voor. Met deze klanten hebben we inmiddels verschillende B2B social media campagnes achter de rug. Bijvoorbeeld om zakelijke lease-auto’s onder de aandacht te brengen.

Er werd een organische post op de pagina’s van Hart voor Auto’s en Autoblog.nl voor Dutchlease geplaatst. Daarnaast werd er ook via deze platformen een advertentiecampagne gestart.

Dankzij de authenticiteit en betrouwbaarheid van onze publishers was de doelgroep sneller geneigd om te klikken op de advertentie. Met een CTR (doorklikratio naar de website) van bijna 2% en een aanzienlijke hoeveelheid kwalitatieve leads is deze B2B campagne een succes geweest en waren we snel verzekerd van relevante leads!

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen op het gebied van B2B social media marketing? Neem dan contact met ons op! Wil je meer informatie over prettysocial media? Bekijk dan deze pagina.

Auteur: Marion aan ’t Goor
Geplaatst op: 28 maart 2019
Bijgewerkt op: 15 december 2020