Rondetafelgesprekken

Rondetafelgesprekken New Sales Company

Eens in de twee maanden organiseren wij een rondetafelgesprek. Tijdens dit gesprek zijn onze klanten en relaties uitgenodigd en aanwezig. Bij elk rondetafelgesprek staat er een divers onderwerp centraal waar wij kennis en ervaringen over delen.

Ons doel hierbij is het delen van onze expertise van onze specialisten, samen met onze klanten en relaties sparren over het desbetreffende onderwerp en de ervaringen hierbij. Hier krijgen wij veel energie van en wij hebben gemerkt dat dit ook voor de aanwezigen geldt.

Het volgende rondetafelgesprek vindt plaats op 22 november 2018. Dit keer gaan we het hebben over ‘social media strategie’. Kom je ook? Klik hier voor meer informatie.

Strategie

Ons tweede rondetafelgesprek vond plaats op donderdag 27 september. We kwamen bijeen in de prachtige Ridderzaal van het Muiderslot om onder leiding van onze strateeg Dirk de Koning over het ontwikkelen van een merkstrategie te praten.

Deze sessie was erg leerzaam en inspirerend. Dat kan ook niet anders in een zaal die al honderden jaren als plek van inspiratie dient. De slotbewaker Roeland opende de avond met een introductie over Muiderslot en verzorgde hapjes en drankjes.

Dirk nam de zaal mee in de wereld van positionering en strategie. Wat wil ik zijn voor wie? Een vraag die voor ieder bedrijf enorm van belang is.

Tijdens de sessie is er gewerkt met een model om tot de Brand Mission te komen. In de Brand Mission leggen wij alle elementen van ons merk of organisatie vast die bepalend zijn voor de wijze waarop de buitenwereld (onze doelgroep of stakeholders) ons merk of organisatie dient te ervaren.

Na afloop van de sessie heeft iedereen dit model op papier ontvangen om het toe te kunnen passen op zijn of haar onderneming, van buiten naar binnen (outside-in). Daarnaast was er veel ruimte voor open discussie en feedback, waar de deelnemers goed gebruik van maakten.

De diversiteit van de verschillende bedrijven zorgde voor een leuke interactie binnen de groep, waardoor gemeenschappelijke uitdagingen naar voren kwamen en werden besproken. Het was een geslaagde en leerzame avond en we kijken uit naar het volgende rondetafelgesprek.

Wat vonden klanten van de sessie?

Na afloop van de strategische sessie hebben wij de aanwezigen om feedback gevraagd. Het gemiddelde cijfer kwam uit op een 7,6.

‘Goede en mooie locatie, horeca goed geregeld’- Aldus Emile de Vries. 

Wat aanwezigen aan hebben gegeven is dat zij het helder en fijn vonden om tijdens de sessie te werken met een het Brand Mission model. Het verschil werd duidelijk tussen onderscheidend vermogen en entry-tickets die nodig zijn om bij de beste spelers in jouw markt te behoren. Dit vonden de aanwezigen erg interessant en leerzaam om te bespreken.

‘Helder betoog en mooi om dit te doen m.b.v. model. Goed om weer eens te horen dat wat verondersteld wordt onderscheidend te zijn, vaak slechts entry-tickets zijn’ – Aldus Caroline Dignum. 

Daarnaast vonden de aanwezigen het fijn dat New Sales Company discussies op gang liet komen door bepaalde vragen te stellen. Hierdoor vond er veel interactie plaats.

‘Hele goede presentatie. Zeer leerzaam voor mij en mijn onderneming’- Aldus Erik vd Boom.