Klantcase Ambassador Vermogensbeheer

Ambassador vermogensbeheer belegt volgens de principes van de value investing filosofie. In essentie komt deze filosofie er op neer dat Ambassador Vermogensbeheer bedrijven selecteren, waarvan de prijs die zij betalen met een flinke korting wordt genoteerd op de door hen zelf berekende intrinsieke waarde van het betreffende bedrijf. De onderwaardering wordt vastgesteld op basis van gedegen fundamenteel onderzoek.

Aanleiding

Ambassador had, toen ze bij New Sales Company binnenkwamen, nog geen duidelijke, onderscheidende positionering waar alle medewerkers achter stonden. Ambassador wilde meer klanten verkrijgen via online kanalen. Hiervoor was een sterke positionering nodig (startpunt content), die antwoord geeft op vragen als; wat is het onderscheidend vermogen van Ambassador en wat maakt ze uniek? Wie willen ze in beweging krijgen/wat is de doelgroep? Vervolgens kon de website worden verbeterd, waarna de kanalen kunnen worden ingeschakeld.

Doelstellingen

  1. Een onderscheidende positionering neerzetten, om de juiste doelgroep aan te kunnen spreken.
  2. Een herkenbare huisstijl creëren en bewaken.
  3. Meer traffic genereren door de naamsbekendheid en online vindbaarheid te vergroten
  4. Conversies realiseren
Logo Ambassador Vermogensbeheer

Onze Oplossing

We zijn gestart met een strategische sessie. Ambassador had hier al goede ingrediënten voor. Ze hadden bijvoorbeeld al de naam Ambassador, maar deden daar nog niks mee. Daarnaast deden ze al veel met de spreuken van ’s werelds bekendste value belegger, Warren Buffet. Deze ingrediënten hebben we verder uitgewerkt door de term ‘wij kopen graag een Euro voor 70 cent’ duidelijk te positioneren en het concept; ‘wij bouwen aan uw vertrouwen. We are Ambassador. Value beleggers’, uit te dragen in het eerste magazine.

De positionering hebben we uitgewerkt na gesprekken gevoerd te hebben met de medewerkers en klanten. Wat is nou value beleggen? Waarom komen klanten naar jullie toe om te beleggen? Waar gaat het nou om? Uit deze gesprekken kwam naar voren dat vertrouwen het allerbelangrijkste is. Vertrouwen in personen.

Retargeting banner

Aan de hand van de nieuwe positionering hebben we een nieuwe website gebouwd. Hiervoor is eerst een quickscan gemaakt van de oude website. Met de nieuwe website creerden we een nieuwe, frisse huisstijl, een betere online vindbaarheid en een optimale customer journey met daarin duidelijke conversiepunten.

Met de nieuwe positionering en de frisse huisstijl lag de focus op de media-uitingen. Online hebben we het beheer van de website voor onze rekening genomen en hebben we Google Ads en retargeting aangezet. Daarnaast hebben we de LinkedIn-pagina van Ambassador opnieuw ingericht en (organische en betaalde) uitingen geplaatst.

Mede door de inrichting van deze online kanalen en de aanwezigheid van Ambassador Vermogensbeheer bij het TV-programma Harry Mens zijn er tientallen leads binnen gekomen. Deze leads zijn door New Sales Company op locatie nagebeld waardoor we zowel conversies konden realiseren, als het team van Ambassador konden opleiden om dit in de toekomst zelf te kunnen doen.

Resultaat

​✔   Ambassador vermogensbeheer heeft nu een sterke positionering die aansluit bij de doelgroep
✔   De huisstijl wordt uitgedragen in onder andere de nieuwe website, presentaties en het magazine
✔   Het verkeer naar de website is toegenomen door de inrichten van de kanalen
✔   De conversies zijn gestegen door een betere customer journey
✔   Kwalitatievere opvolging van de verzamelde leads

Meer weten?

“Wil je meer weten over deze case en hoe wij jou kunnen helpen met strategie, vindbaarheid en conversie?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op via dit formulier.

Vanessa Eweg – Accountmanager

020-7165896 

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search