KLANTCASE DUTCHLEASE

DutchLease is onderdeel van Volkswagen Pon Financial Services, de grootste Automotive financier van Nederland en de 2e grootste leasemaatschappij van Nederland. DutchLease is specifiek gericht op het MKB en staat voor snel, persoonlijk en nuchter.

Dutchlease garandeert een razendsnelle afhandeling van uw vraag of verzoek. Persoonlijke service en uw eigen contactpersoon die precies weet hoe uw wagenpark er uitziet en hier proactief op inspeelt.

AANLEIDING

DutchLease wilde middels een nieuwe radiocamapgne het product ‘Full Operational lease’ onder de aandacht brengen. Ze wilden dat de campagneboodschap aansloot bij de kernwaarden snel, persoonlijk en nuchter. De doelgroepomschrijving was als volgt:

  • Zakelijke wagenparkbeheerder (ZZP, MKB)
  • Zakelijke leaserijder
  • Man/vrouw 25-45

DOELSTELLINGEN

Dutchlease had als belangrijkste doel: het genereren van traffic, leaseoffertes en informatie aanvragen.

ONZE OPLOSSING

Om dit op een goede, kwalitatieve én effectieve manier vorm te geven heeft New Sales Company in samenwerking met Studio QKLQ een Media-Matrix geboden. Marketing en meidakanalen worden geïntegreerd en op elkaar afgestemd om tot een optimale conversie te komen. De volgende kanalen zijn ingezet:

  • Digitale radio
    Tell-functie, Randstad getarget;
  • Ether Radio
    Tell-functie, Landelijk getarget; (zender BNR)
  • Digital Out of home
    Tell-functie met high-impact-content. Targeting op stations in spitstijden gekoppeld aan de Spotify campagne (Randstad).
  • Online Display Advertising (link)
    Impact realiseren via zeer specifieke targeting op de doelgroep, voor het genereren van relevante traffic en stimuleren van conversies.
  • prettysocial media (link)
    Branded Content op de Facebookpagina van AutoWeek (landelijk) met als doel: het genereren van relevante traffic en stimuleren van conversies.

RESULTAAT

Tijdens de campagneperiode (mei/juni 2018) was er gedurende de radiospot op BNR en Digitale Out Of Home periode een toename in direct zoekverkeer op het woord Dutchlease van 24%. Daarnaast hebben we meer traffic naar de website gestuurd en lag het conversie percentage boven de 2%. Vervolgens was het werkelijke aantal directe deals tijdens de campagneperiode significant hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder en veelal van een betere kwaliteit.

Meer weten?

“Wil je meer weten over deze case en hoe wij jou kunnen helpen met strategie, vindbaarheid en conversie?

Neem dan vrijblijvend contact met mij op via dit formulier.

Patrick Wolff – Accountmanager

020-7165896 

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search