Omdenken tijdens Coronacrisis
bij Loogman Tanken & Wassen

Het coronavirus heeft gezorgd voor teruglopende omzetten bij veel automotive bedrijven. Zo voorspelt kredietbeoordelaar Moody’s dat de autoverkopen in Europa dit jaar met 21 procent zullen teruglopen. Door het sluiten van shops bij pompstations is de omzet bijvoorbeeld behoorlijk teruggelopen en wordt er nu naar een aanvulling gezocht op de omzet.

Bij Loogman tanken & wassen in Aalsmeer mag de interieurreinigingsbaan als gevolg van de veiligheidsmaatregelen niet meer worden gebruikt voor het schoonmaken van het interieur van de auto. Reden genoeg om te denken aan een andere invulling van de interieurbaan, aan een creatieve aanvulling voor de gemiste omzet.

Zo werd op vrijdag 27 maart Loogman Drive geopend, een drive-thru voor consumenten met lekkere trek. Hierbij is de interieurbaan omgebouwd tot een echte afhaalshop. Aan het begin van de lopende band van Loogman Drive kunnen vanuit de auto broodjes, dranken, pannenkoeken en ijs van Broodje & Co en frites, burgers en snacks van FEBO worden besteld. Acht minuten later, aan het einde van de lopende band, wordt de bestelling aan de bestuurder gegeven. De betaling vindt ter plekke, uiteraard middels pin, plaats.

Nu het overgrote deel van Nederland niet naar buiten mag, moet de automobielindustrie creatief en praktisch denken en een hands-on mentaliteit hebben. Er zijn veel mogelijkheden. Elk dealerbedrijf heeft in deze situatie andere behoeftes om ondanks de crisis, toch de juiste klanten te trekken. Wij denken graag met onze klanten mee en bruisen van de ideeën!

Sinds januari 2018 werk ik voor New Sales Company als New Business Specialist.  New Sales Company heeft alle kennis en hulp in huis om ondernemers in deze moeilijke tijd te ondersteunen en verder te helpen. Wij bedienen meerdere dealerbedrijven en holdings met lokale, regionale én landelijke spreiding met mooie strategieën en goede resultaten.

Auteur: Mirjam Eggink
Geplaatst op: 6 april 2020
Bijgewerkt op: 6 april 2020