Meeloopdag Afrika Museum: 'social waardige content maken'

Wij bouwen graag een echt ‘Partnership’ op met onze klanten. Dit kun je alleen bereiken als je elkaar echt leert kennen en van elkaar weet wat er speelt. Daarom liepen wij afgelopen donderdag kosteloos een dag mee met onze klant ‘Afrika Museum’. Het doel: een kijkje achter de schermen, problemen oplossen, meedenken, brainstormen, onze adviezen geven en natuurlijk allerhande klussen uit handen nemen.

Hieronder het verslag van collega Nathalie Hagenstein over deze ‘meeloopdag’.

Na ruim 1,5 uur rijden komen we aan in het prachtige Berg en Dal, nabij Nijmegen. Dit prachtige heuvellandschap biedt natuur, fiets- en wandelplezier, maar belangrijker nog: het mooie Afrika Museum. In dit ietwat verstopte museum leer je alles over Afrikaanse gebruiken, tradities en cultuur. Meer dan de moeite waard om een stuk voor te rijden.

Afrika Museum als klant hebben is een feestje. Ik mocht samen met mijn collega Social Specialist Bobbyanne een dagje meelopen met brandmanager van Afrika Museum Pim Burgers.

Wij kwamen aan en werden direct welkom geheten door Pim Burgers. Pim is dit jaar begonnen als Brand Manager bij Afrika Museum en heeft gelijk een aantal grote campagnes opgezet, met veel succes. Voor de inkoop van online media zet hij New Sales Company graag als bureau in.

Met succes voeren wij samen campagnes uit, van grote campagnes waarin we meerdere disciplines inzetten om de doelgroep te bereiken, tot korte, actiematige campagnes met één boodschap, zoals nu voor het Zomerprogramma.

Op een prachtige, zonnige, 32 graden tellende dag, werd ons gevraagd om mee te denken over het maken mooie content en dit ook meteen uit te voeren. We besloten mooie plaatjes te ‘schieten’ van het buitenmuseum en het zomerprogramma dat speciaal opgezet is voor gezinnen/kinderen.

Het buitenprogramma bestaat uit een doolhof waarin 8 opdrachten verstopt zijn, een tent waarin je Afrikaanse blockprinten kunt maken en een workshop Waterdrums. Ook kun je van prachtige ‘Adinkra’ symbolen jouw eigen ketting maken. Kortom: vertier voor de hele dag.

Bobbyanne, Social Media Specialist, en ik gingen aan de slag om mooie, ‘social waardige’, maar ook ‘sales minded’ content te maken, onder andere om te gebruiken voor één van onze online campagnes.

Tijdens het foto’s maken kregen we de leukste reacties van mensen, die maar al te graag een toestemmingsformulier invulden voor de foto’s. “Wat is het hier leuk!”. “Ik wist niet dat hier zoveel te doen was, ik ben hier al de hele dag” en “Binnen is het ook prachtig, even afkoelen in de airco” kregen wij meermaals te horen.

Onder het genot van een lunch kletsten wij bij met Pim. We brainstormden over de lange termijn, deelden alvast een aantal geschoten plaatjes en er ontstond een mooi gesprek over Afrika Museum en de Black Lives Matter beweging en hoe Afrika Museum er nog meer kan zijn en nog meer een standpunt in kan nemen om deze beweging te steunen.

Aan het eind van de dag hebben wij Pim beloofd om binnen 24 uur onze gemaakte content aan te leveren (bewerkt en onbewerkt) en de besproken onderwerpen nog even op de mail te zetten. Want dit was de eerste meeloopdag bij Afrika Museum, maar zeker niet de laatste!

Pim, Bedankt!

New Sales Company - Nathalie Hagenstein

Auteur: Nathalie Hagenstein
Geplaatst op: 10 augustus 2020
Bijgewerkt op: 10 augustus 2020