Auteur: Robin van Tilburg | Geplaatst op: 24 november 2020 | Bijgewerkt op: 24 november 2020
Je werknemers zijn de belangrijkste ambassadeurs van jouw organisatie. Ambassadeurs die vertrouwen uitstralen en lange termijn klantrelaties bouwen. Maar benutten zij hun potentieel als ambassadeur wel genoeg? Daar zijn meerdere instrumenten voor beschikbaar, waaronder de ‘LinkedIn Social Ambassador Workshop’.
Veelal hebben medewerkers wel een LinkedIn profiel maar zijn zij daar in mindere mate actief mee. Door het steeds groter wordende belang van de online wereld is het belangrijk werknemers te betrekken bij de reputatie en resultaten van een onderneming. Door sterke profielen te bouwen en de medewerkers te trainen welke impact zij kunnen maken door regelmatig actief te zijn op dit platform kunnen zij zichzelf en de organisatie aan meer business en zelfs aan meer personeel helpen.
In een workshop van 90 minuten worden de medewerkers betrokken in het proces meer klanten en geschiktere kandidaten te werven; het merk krachtig te positioneren en het Employer Brand een positieve impuls te geven.
In de sessie wordt een onderscheid gemaakt tussen inbound en outbound informatie & LinkedIn:
Ook wordt besproken hoe mogelijk overkill ontstaat en de persoonlijke factor verloren gaat. Dat zou resulteren in het feit dat connecties (volgers) een negatieve associatie krijgen bij posts (en de bijbehorende gebruiker) en deze zelfs mogelijk op ‘mute’ zetten. En dat is wel het laatste dat u wilt. Hoe dit te voorkomen, wordt behandeld in de workshop.
Doorgaans is een groepsgrootte van 15 deelnemers in een face-to-face setting het meest effectief. Gelet op social distancing is daarbij momenteel wel ruim 1,5m afstand tussen deelnemers gewenst; de ruimte moet dat wel toelaten uiteraard.
Een LinkedIn profiel is nooit eigendom van de werkgever, het is eigendom van de gebruiker. In de workshop wordt daarom ook stilgestaan bij diverse opties en instellingen rondom privacy en gebruiksvoorkeuren van het platform. Voorafgaand aan iedere workshop worden de doelstellingen en wensen van de organisatie besproken en de profielen van de deelnemers bekeken en beoordeeld. Dit om sprekende voorbeelden over de branche en deelnemers te kunnen bespreken.
Onze nieuwsbrief staat bomvol cases, events en de laatste trends.
Blijf op de hoogte en meld je aan!