INZETTEN GOOGLE ADS (SEA) EN ANALYTICS

Elk bedrijf dat online gevonden wil worden kan niet zonder goed ingericht Google account! Google Ads, My Business, Webmaster Tools gekoppeld aan Analytics en Tag Manager is eigenlijk een vereiste om online succesvol te kunnen zijn. New Sales Company heeft alle kennis en expertise in huis om hiervoor te zorgen.

Waar SEO (Search Engine Optimization) de basis is voor je organische vindbaarheid is SEA (Search Engine Advertising) dé manier om met tekst advertenties, display advertenties (banners) en video advertenties jouw doelgroep online te bereiken.

New Sales Company Google Ads

SEO zorgt dus voor de (gratis) organische zoekresultaten maar vergt veel werk en heeft pas echt effect op de lange termijn. Er zijn ca. 150 punten waarop een website of pagina kan worden geïndexeerd om die felbegeerde plek te bemachtigen bovenaan de zoekresultaten. En heb je je SEO nog zo goed op orde, de eerste 4 zoekresultaten bovenaan iedere pagina zijn betaalde Ads advertenties!

Door te adverteren via Google Ads ben je direct vindbaar en is daarom naast het doorlopend adverteren van producten of diensten ook zeer geschikt om in te zetten voor adhoc of tijdelijke campagnes.

  • Bepaal zelf je budget en zie direct wat het oplevert (ROI – Return On Investment)
  • Direct vindbaar via Google, daardoor genereer je op een snelle manier extra verkoop of traffic
  • Maak slim gebruik van targeting van bezoekers die eerder jouw website hebben bezocht (retargeting)
  • Bereik potentiële klanten op loopafstand van je bedrijf (regionaal) of kies landelijk óf targetlocaties over de grens
  • Je kunt op een simpele manier je conversies bijhouden en hebt toegang tot inzichtelijke prestatierapporten

Optimalisatie in Google Ads (Adwords) kan op verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar het vertoningspercentage van je advertenties. Als dat bijv. 80% is mis je dus 20% van je vertoningen. Dit kan door een te lage max. CPC bieding op je zoekwoord óf door de gevolgen van een te lage kwaliteitsscore.

Die kwaliteitsscore is een nuttige diagnostische tool en geeft een schatting van de kwaliteit van je advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s. Advertenties van een hogere kwaliteit kunnen leiden tot lagere kosten en een hogere advertentiepositie. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de kosten per klik en hoe hoger de advertentiepositie! Het laatste is natuurlijk erg belangrijk want hoe hoger je advertentiepositie hoe meer vertoningen en dus meer potentiele clicks én dus conversies. Klinkt logisch toch!?

In het kort: de score is een indicatie of de advertentierelevantie, de verwachte click-through-rate en de ervaring op de bestemmingspagina kloppen. Indien deze score aan de lage kant is, is er werk aan de winkel! SEO technieken voor de landingspagina zijn hierin ook erg belangrijk, zeker als je wilt dat je soms dure clicks ook conversies gaan opleveren.

Google Analytics

Met Google Analytics heb je inzage in het verkeer op je website en is daarom onmisbaar. In Analytics stel je ook (conversie) doelen in, kun je de gegevens bijhouden wat klanten afrekenen in de checkout en kun je klantbestanden aanmaken die je gaat retargeten. Zo heb je een duidelijk inzicht:

  • Waar je klanten vandaan komen.
  • Hoeveel (unieke) bezoekers per dag de website bezoeken
  • Welk kanaal de meeste conversies oplevert
  • Hoe lang bezoekers op de website blijven
  • Welke pagina’s het meest bezocht worden en welke juist helemaal niet
New Sales Company Google Analytics

Het levert dus een schat aan waardevolle informatie op om online nóg succesvoller te kunnen zijn. Laat New Sales Company jou hiermee helpen!

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search