Als online marketingbureau zijn we ooit begonnen met display advertising. Hiermee zijn we groot geworden. Maar hoe en waarom zet je display advertising in?

De klant gaat door verschillende fases voordat ze een aankoop doen, de truc is om zichtbaar te zijn voor de klant in alle fases van het aankoopproces en je boodschap hierop af te stemmen. Voor ieder merk is het proces dat vooraf gaat aan een aankoop enorm interessant.

Met behulp van de hedendaagse kennis en techniek heeft men de laatste jaren steeds meer inzicht gekregen in de processen die zich afspelen in de hersenen van mensen. Door de hersenen wordt er namelijk een bepaalde waarde gekoppeld aan het merk. Deze waarde is cruciaal in het aankoopproces.

Neuromarketing is dan ook een vakgebied dat zeer in opkomst is. Op deze manier koppelt jouw doelgroep jouw merk wanneer ze op zoek zijn naar een product of dienst. Onbewust zullen ze dan een voorkeur voor jouw bedrijf hebben wanneer ze tot een aankoop overgaan.

 

evoked_set

Wat is evoked set?

Mensen kennen een evoked set. Hierbij gaat het om een beperkt aantal merken die door de consument in overweging worden genomen bij een aankoopbeslissing. De evoked set kent tevens een ‘ranking’. Bewust of onbewust bevindt zich in de hersenen een top 2, 3 of 4 voor een specifiek product of dienst. Zoals je begrijpt is het dus zaak om als merk een hoge positie in de evoked set van mensen te bemachtigen. Indien dit niet het geval is, zal de kans tot aankoop nihil zijn.

Eén manier om online zichtbaarheid te realiseren en te stijgen in de evoked set is door display advertising in te zetten. Display advertising is een vorm van adverteren waarbij je online banners inzet om je doelgroep online te bereiken. Met andere woorden waar jij denkt dat je doelgroep (regelmatig) komt. Denk aan adverteren op nu.nl of misschien bereik jij jouw doelgroep beter als je adverteert op funda.nl?

Automatic Trading

Tegenwoordig is het voor iedere ondernemer toegankelijk om op deze premium websites te adverteren met een banner. Dit komt omdat deze websites zijn aangesloten op een zogenaamd Real Time Bidding (RTB) systeem, ook wel automated trading system genoemd.

Automated trading betekent het automatisch verhandelen van reclameruimte op internet middels een online veilingsysteem. Door deze innovatie kun je op meer websites tegelijkertijd bannerposities inkopen. Je adverteert dus in één keer op bijvoorbeeld 25 relevante, kwalitatieve websites.

De kwaliteit van zo’n advertentiecampagne is zeer goed te noemen. Voorafgaand aan iedere campagne stel je namelijk een strakke lijst van websites samen die passen bij jouw doelgroep en jouw merkimago (een whitelist). Tijdens de campagne kun je gaan monitoren welke websites goed scoren en welke websites minder goed scoren. Zo kun je de campagne op ieder gewenst moment bijsturen door bijvoorbeeld websites ‘uit te zetten’ of juist toe te voegen aan de campagne. Hierin is het belangrijk dat voorafgaand aan de campagne KPI’s duidelijk zijn. Is jouw doelstelling clicks naar de landingspagina of voornamelijk zichtbaarheid op voor jouw doelgroep relevante websites. Hier zit qua optimalisatie nogal een verschil in.

Een ander groot voordeel van het adverteren middels een Real Time Bidding systeem is dat je ook je eigen regio kunt selecteren. Je adverteert dus op een landelijke website (zoals telegraaf.nl), maar alleen de mensen in de door jou geselecteerde regio krijgen jouw banner te zien wanneer ze online zijn.

Bannerformaten

Als je er voor kiest om met display advertising aan de slag te gaan dan zul je in veel gevallen met een IAB bannerset aan de slag gaan. Dit zijn de 5 formaten die je eigenlijk altijd op een website tegenkomt. De formaten zijn:
1. Large Rectangle (336×280)
2. Medium Rectangle (300×250)
3. Leaderboard (728×90)
4. Skyscraper (120×600)
5. Wide Skyscraper (160×600)

Deze formaten gebruik je dus om een zo goed mogelijke dekking te hebben. Naast deze standaard IAB formaten kun je er ook voor kiezen om meer impact te maken. Met High Impact Rich Media formaten kan degene die de website bezoekt bijna niet meer om jouw boodschap heen.

Met een halfpage, homepage take-over & billboards geef je jouw campagne extra opvalwaarde, wat natuurlijk voor meer impact, maar ook voor een hogere CTR gaat zorgen.

Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden van adverteren via het RTB systeem?
Vul dan het formulier hieronder in of kijk hier voor meer informatie.

 

Geplaatst op: 7 mei 2019
Bijgewerkt op: 7 mei 2019 

display advertising new sales company

Meer over

display advertising

Display advertising is de snelste en voordeligste manier om je online zichtbaarheid te vergroten. Wij bereiken je doelgroep op de meest relevante websites.

LEES MEER >

Inschrijven nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste online marketing nieuws? Vul hier je gegevens in!

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search

laptop_flesje_pinterestiphone New Sales Company Facebook