Display advertising, in de volksmond ook wel online bannering genoemd, is al jaren de specialiteit van New Sales Company! Hierbij draait het vooral om de relevante zichtbaarheid van jouw bedrijf. De bekende customer journey, oftewel klantreis begint vaak bij een online bannercampagne.

Om te bepalen op welke websites je het beste kunt staan maken wij, op basis van de doelgroepomschrijving een ‘lijst’ van premium websites aan. De klant geeft aan wat de campagneduur en het geografisch gebied moet zijn. Inkoop doen wij via het RTB systeem. RTB betekent Real Time Bidding. Dit systeem geeft ons de mogelijkheid om gericht advertentieruimte in te kopen op premium websites, zoals bijvoorbeeld nu.nl, telegraaf.nl of funda.nl.

De kosten om op deze premium websites te adverteren liggen vaak boven het budget van de gemiddelde MKB’er. Je moet een bannerset laten maken, de webbouwer moet aan de slag met de pixel, er moet voldoende advertentiebudget zijn om op diverse premium website te staan en er moeten landingspagina’s gemaakt worden. Dit kost tijd en geld. En geld is vaak niet eens het grootste probleem, maar tijd en kennis is echter wel een knelpunt.

Ik neem graag de zorgen van mijn klant uit handen door van A tot Z alles op mij te nemen. Het begint bij het meedenken van een goede campagne en het verzamelen van het materiaal tot aan het optimaliseren en tips geven over synergie met de andere uitingen. De online bannercampagne moet een geïntegreerd geheel vormen met de overige marketing en reclame uitingen. Hierdoor is er maximale impact en mediadruk over alle kanalen. Door de mediakanalen op elkaar af te stemmen en de campagnes gelijk met elkaar te laten lopen wordt er één sluitend verhaal gecommuniceerd binnen de doelgroep.

Ik stuur mijn klanten elke week een rapportage en bespreek deze ook wekelijks, zodat mijn klant altijd op de hoogte is van de campagneresultaten en weet wat wij gedaan hebben om deze te optimaliseren. Zo kunnen we de klant ook nog een stukje opleiden, want uit die rapportages komen learnings voort die klanten meenemen naar vervolgcampagnes. De campagnes van onze klanten worden daardoor steeds beter. Daarnaast vind ik het leuk om mijn online expertise te delen en vanuit New Sales Company een ‘opleidingsinstituut’ te zijn voor mijn klanten. Zo organiseren we ook regelmatig rondetafelgesprekken. Knowledge is power! Mijn mening is: kennis moet je delen!

Klein budget, groot bereik?
Negen van de tien keer geven mijn klanten aan graag op Nu.nl te willen staan. ‘The big fish!’. Nu.nl staat in heel Nederland bekend als meest kwalitatieve, overzichtelijke nieuwssite. Als je daarop kunt adverteren ‘heb je het gemaakt’ in de advertising wereld. Maar dan komen er weer die kosten bij kijken….

Daar hebben wij iets op bedacht. Je kunt nu via deze link snel, eenvoudig en goedkoop jouw advertentie zelf maken en klaarzetten om op Nu.nl geplaatst te worden. Dit gebeurt in slechts een aantal stappen:

1. Locatie
Kies voor locatie gerichte advertenties. Targeting kan op basis van locatie en postcode.

2. Advertentie uitingen
Kies de advertentie uiting die past bij jouw doelstelling. Je hebt de keuze tussen: een standaard banner (native), een rectangle (afbeelding + call-to-action), een halfpage banner (afbeelding + call-to-action) en de 3D Spincube (een roterende uiting met call-to-action).

3. Budget & Looptijd
Adverteer vanaf €25 op premium posities in de Nu.nl-app. Minimale looptijd voor je advertentie is 5 dagen. De looptijd heeft geen invloed op je budget. Ook biedt de tool targetingopties met betrekking tot dagdelen. Vergroot je online zichtbaarheid en bereik nieuwe klanten via lokaal adverteren.

Dus of je nou kiest voor een professioneel uitgedachte banner campagne of een ‘quick’ zichtbaarheid campagne op alleen Nu.nl… Alles draait om relevantie bij de doelgroep. Maximale impact, minimale waste!

 

Nathalie Hagenstein
​​Sales & Marketing Manager

Geplaatst op: 17 november 2017
Bijgewerkt op: 1 juli 2019

new sales company media campagnes

Online Media

Afhankelijk van je doelstellingen en doelgroep bepalen we welke kanalen geschikt zijn voor je marketing campagne. Wij denken graag met je mee en organiseren per campagne een brainstormsessie om te bepalen via welke kanalen we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en wanneer. Online media kunnen bijvoorbeeld uitstekend worden geïntegreerd met ‘offline’ kanalen.

LEES MEER >

Inschrijven nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste online marketing nieuws? Vul hier je gegevens in!

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search