De doelgroep in de Randstad bereiken voor "Wonen in Het Groene Hart"

Gemeenten case

Het Groene Hart ligt midden in de hectische Randstad. De centrale ligging in de Randstad zorgt voor een goede uitvalsbasis voor het woon-werkverkeer. De ideale balans tussen hectiek en rust.

De vraag

Eén van de gemeenten in Het Groene Hart wil graag “Wonen in de gemeente” onder de aandacht brengen. Voor de campagne heeft de gemeente een aantal concrete doelgroepprofielen gemaakt. De regio die ze daarvoor geselecteerd hebben is de gehele Randstad.

De vraag vanuit de gemeente luidt: hoe kunnen wij ervoor zorgen dat de gemeente en haar campagne “Wonen in…” onder de aandacht gebracht worden bij de gewenste doelgroep in de Randstad?

Aanpak & Resultaten

De campagne heeft een sterke focus op branding en traffic. Om meer naamsbekendheid te creëren en de propositie over te brengen bij de juiste doelgroep hebben we aantrekkelijke content gecreëerd (foto’s en tekst) en hebben we Display Advertising en Social Advertising ingezet.

Display ads op relevante domeinen

Met de inzet van display ads zorgen we voor veel bereik op landelijk bekende domeinen. Door middel van geotargeting hebben we de regio kunnen afbakenen. Daarna hebben we een lijst van relevante websites geselecteerd om zichtbaar te zijn in de juiste context, namelijk ‘mensen die zich oriënteren op verhuizen’. Hierbij moet je denken aan domeinen als funda.nl en klusidee.nl.

Omdat de termen ‘vermogend, en ‘ouder’ onderdeel waren van doelgroep is er ook gekozen voor domeinen als nrc.nl, telegraaf.nl en ad.nl. Gedurende de campagne werd er geoptimaliseerd en bleken telegraaf.nl en klusidee.nl goed presterende websites.

Voor een conversie zijn tussen de 5-12 contactmomenten nodig. Zeker als het gaat om een grote aankoop als een kavel. Retargeting is dan ook een groot onderdeel binnen de strategie om de doelgroep van extra contactmomenten te voorzien.

Social ads voor storytelling

Social ads zijn uitermate geschikt om meer te vertellen over de gemeente en de projecten. Welke mogelijkheden heeft de gemeente? Wat is daar te vinden?

Voor de socialcampagne zijn er verschillende doelgroepen ingesteld; ‘natuurliefhebbers’, ‘gezinnen’ en ‘starters’. De geografische afbakening van de campagne was een straal van 45 km om de gemeente. Daarnaast is er gewerkt met lookalike doelgroepen. Deze groepen zijn gebaseerd op betrokkenheid bij de facebookpagina en websiteverkeer.

Lookalike doelgroepen zijn vaak de best presterende doelgroepen, zo ook tijdens deze campagne. Daarnaast scoorde de groep ‘natuurliefhebbers’ ook goed.

De campagne is meerdere keren verlengt om uiteindelijk te resulteren in voldoende verkoop van de kavels.

  • Bezoekers op de website 23.147
  • CTR Facebook Ads 5,62%
  • CTR Display Ads 0,4%
New Sales Company - Madieke Buijtenweg

Meer weten?

Madieke - Accountmanager

“Wil je meer weten over hoe wij jou kunnen helpen met positionering, strategie, branding en conversie? Neem dan vrijblijvend contact met mij op.”

FAVORITE CHOCOLATE
Birthday Cake & The Egg Bar (ontdek het verhaal)