Een cross channel campagne met 1,6 miljoen impressies voor teylers museum

Teylers Museum in Haarlem is het eerste én oudste museum van Nederland. Voor de tentoonstelling Da Vinci hebben we een sterke cross channel campagne ingezet om bezoekers naar het museum te trekken.

Cultuur case

De vraag

De doelstelling van Teylers Museum was 100.000 bezoekers trekken in een periode van 3,5 maand tijd. Al voordat de tentoonstelling geopend was, kon je een plekje bemachtigen door een timeslot te boeken. De doelgroep alvast enthousiast maken voor de nieuwste tentoonstelling van het Teylers Museum en ze aansporen alvast een ticket te kopen.

Ons doel: De tentoonstelling onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep, wat resulteert in positieve reacties, social engagement, awareness en hoogwaardige traffic naar de website.

Aanpak en Resultaten

De combinatie van mediakanalen zorgde voor een groot bereik onder verschillende doelgroepen, relevant voor Teylers Museum.

Display en retargetingcampagne

We draaiden een display en retargetingcampagne om meer websitebezoeken te genereren. Ook zetten we in op video-advertising. Ruim 175.513 mensen zagen de video en meer dan de helft (52%) keek de video helemaal uit. Uit ervaring weten we: dit percentage is hoog.

Facebook en Instagram

Op Facebook en Instagram draaiden we 3 campagnes met conversie als doelstelling. Op social media kwamen heel veel reacties onder de advertenties. Veel likes is leuk, maar er moet ook op gereageerd worden! Teylers Museum speelde hier perfect op in door volop op webcare in te zetten. Zo ontstond er nóg meer interactie met de doelgroep.

prettysocial media

Met prettysocial media hebben we de campagneboodschap gedistribueerd via de social mediakanalen van Museumtijdschrift en Elsevier Weekblad. De doelgroep bestond uit hoog opgeleide museum en kunstliefhebbers tussen 25 en 65+ jaar.

  • Impressies over de verschillende kanalen 1.600.000
  • Hoge video uitkijkratio 52%
New Sales Company - Nathalie Hagenstein

Meer weten?

Nathalie - Sales Manager

“Jouw doelgroep bereiken, is wat wij doen. Vooral in de branches cultuur, non-profit, overheid en automotive hebben wij net dat beetje extra branchekennis die wij meenemen in een online campagne. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Milk Meets Dark & White Meets Milk