Met slimme advertising een nieuwe tentoonstelling op de kaart zetten

RMO-Goden van Egypte-Mummiekist

Cultuur case

Al tweehonderd jaar is het Rijksmuseum van Oudheden (RMO) dé plek waar je alles te weten komt over de oude beschavingen uit Egypte, Nederland in de prehistorie, de Romeinse tijd, de Middeleeuwen en nog veel meer. NSC werkt al jaren samen met het RMO. De specifieke vraag dit keer: hoe trek je voor een nieuwe tentoonstelling zo veel mogelijk al bestaande én nieuwe bezoekers aan?

De vraag

Een nieuwe tentoonstelling is leuk en interessant voor mensen die het museum al kennen. Maar hoe boor je ook een nieuwe, relevante doelgroep aan en zet je het museum én de nieuwe tentoonstelling goed op de kaart?

Resultaten

Om zoveel mogelijk potentiële bezoekers te bereiken, kozen we voor een cross channel aanpak, met een zo optimaal mogelijk ingerichte customer journey. Influencer marketing, display advertising en Facebook advertising in de mix.

We draaiden een display retargetingcampagne, waarbij het verwachte bereik en het aantal kliks ruimschoots overschreden is. We toonden de ads aan voormalige websitebezoekers. We hielden hierbij sterk rekening met het geografisch verzorgingsgebied van het RMO, want ons richten op een groep die door afstandsredenen waarschijnlijk niet langskomt, is zonde!

Ook kozen we voor voor Influencer Marketing en een Facebookcampagne met als doel zo veel mogelijk websitebezoeken. Met als influencer geen blogger of vlogger, maar een publisher. Museumtijdschrift is een groot, onafhankelijk kunsttijdschrift dat precies de doelgroep bedient die wij willen bereiken. Vanuit naam van Museumtijdschrift waren er ads te zien op Facebook, getarget op interesse: mensen met interesse in kunst, musea en tentoonstellingen en mensen met interesse in de (oud) Egyptische cultuur.

Opvallend waren de vele comments onder deze ads. Mensen tagden erop los en zo werd het bereik groter en groter onder de juist doelgroep. Daar worden we blij van! Met veel engagement maak je precies gebruik van de kracht van social media en genereer je ‘gratis’ bereik.

  • CPC Facebook en Instagram € 0,07
  • CTR prettysocial media 4,6%
New Sales Company - Dirk de Koning

Meer weten?

Dirk - Business Development & Strategie

“Wat wil jij als merk of organisatie uitstralen, welke voordelen wil je bieden en wie wil je gelukkig maken? Meer weten? Stuur mij een bericht of bel direct”

FAVORITE CHOCOLATE
Double Dark & Seriously Dark