Een nieuwe positionering en doelgroep voor Rijksmuseum Muiderslot

Cultuur case

Rijksmuseum Muiderslot uit 1285 is een waterburcht: een vierkant kasteel met een ophaalbrug, vijf torens, kantelen en schietgaten. Maar hoe krijgt het museum ook de jonge generatie aan bezoekers?

De vraag

De uitdaging is om een propositie te ontwikkelen die ervoor zorgt dat de huidige doelgroep van Rijksmuseum Muiderslot nog steeds blijft komen, maar er wel voor zorgt dat ook een nieuwe doelgroep zich aangetrokken voelt tot het kasteel.

Aanpak & Resultaten

Met 20 mensen uit het werkveld is er gebrainstormd over de nieuwe propositie van Rijksmuseum Muiderslot. Alle informatie uit deze sessie hebben we omgezet naar 3 Brand Missions. In een vervolgsessie met een groep betrokkenen die werkzaam zijn in de marketing-/communicatiebranche is één Brand Mission gekozen die kan worden omgezet naar een marketing-/communicatieplan waarin content, media, agenda en programmering zijn opgenomen. Een mooi vooruitzicht voor het aantrekken van nieuwe bezoekers.

Op basis van de Brand Audit en de Brand Mission kan er een strategisch marketingcommunicatieplan opgesteld worden waarin content, media, agenda en programmering centraal staan. Zo is Muiderslot klaar voor de nieuwe generatie museumbezoekers.

Myrthe van de Peppel van Strien

Meer weten?

Myrthe - Account Executive

Sinds 2012 van onschatbare waarde voor New Sales Company. Verantwoordelijk voor onze Interne Marketing en ook telemarketing expert en multi inzetbaar. Ook bij de klant. Van alle markten thuis en stabiele factor binnen New Sales Company.

FAVORITE CHOCOLATE
Milk Meets Dark en The Egg Bar (ontdek het verhaal)