Nieuwe positionering nieuwe doelgroep voor Rijksmuseum Muiderslot

Cultuur case

Rijksmuseum Muiderslot uit 1285 is een waterburcht: een vierkant kasteel met een ophaalbrug, vijf torens, kantelen en schietgaten. Maar hoe krijgt het museum ook de jonge generatie aan bezoekers?

De vraag

De uitdaging is om een propositie te ontwikkelen die ervoor zorgt dat de huidige doelgroep van Rijksmuseum Muiderslot nog steeds blijft komen, maar er wel voor zorgt dat ook een nieuwe doelgroep zich aangetrokken voelt tot het kasteel.

Resultaten

Op basis van de Brand Audit en de Brand Mission wordt een strategisch marketingcommunicatieplan opgesteld waarin content, media, agenda en programmering centraal staan. Zo is Muiderslot klaar voor de nieuwe generatie museumbezoekers.

Nieuwe propositie in creatieve brainstorm

Met 20 mensen uit het werkveld is er gebrainstormd over de nieuwe propositie van Muiderslot. Alle informatie uit deze sessie wordt omgezet naar 3 Brand Missions. In een vervolgsessie met een groep betrokkenen die werkzaam zijn in de marketing/communicatie branche worden deze verder uitgewerkt.

De toekomst

Uit de drie opgestelde Brand Mission’s wordt één Brand Mission gekozen en deze wordt omgezet naar een marketingcommunicatieplan waarin content, media, agenda en programmering zijn opgenomen. Een mooi vooruitzicht voor het aantrekken van nieuwe bezoekers.

New Sales Company - Dirk de Koning

Meer weten?

Dirk - Business Development & Strategie

“Wat wil jij als merk of organisatie uitstralen, welke voordelen wil je bieden en wie wil je gelukkig maken? Meer weten? Stuur mij een bericht of bel direct”

FAVORITE CHOCOLATE
Double Dark & Seriously Dark