Het volledig overnemen van de marketing en sales

Meerdervoort ontwikkelt vastgoedfondsen en dat doen ze goed. In 2017 zocht Meerdervoort een partner voor het uitbesteden van alle marketing- en salesactiviteiten. Het doel: de groei en het bouwen van een merk met autoriteit. Per fonds worden specifieke afspraken gemaakt voor de marketing en media-inzet.

Fondsenwerving case

De vraag

Begin 2019 opende Meerdervoort haar tot dan toe grootste fonds: Meerdervoort XL. De doelstelling van het fonds was om in één jaar 12,5 miljoen euro aan investeringen binnen te halen met een maximale kostprijs van 3 tot 5 procent inclusief btw.

De instap voor investeerders in het fonds lag een stuk hoger dan bij de voorgaande fondsen, namelijk vanaf 100.000 euro per deelnemer. Aan ons de taak om een compleet marketing mediaplan te schrijven gericht op deze nieuwe doelgroep. Het doel is om leads te genereren uit een cross channel mediastrategie en het fonds te vullen met investeerders door deze leads intensief op te volgen.

Aanpak & Resultaten

Voor de promotie van MGF XL maakten we onderscheid in doorlopende marketingcampagnes en tijdelijke marketingcampagnes (tranches). Met de tranches kunnen we inspelen op actualiteiten en interessante media-aanbiedingen. Google Ads, LinkedIn advertising, Retargeting en E-mailmarketing hebben we doorlopend ingezet. Actiematig is dit aangevuld met Native Advertising, partnercontent en radio.

Met behulp van deze kanalen en de juiste opvolging van de binnengekomen leads hebben we samen met Meerdervoort het fonds weten te vullen!

Retargeting:

Door retargeting blijft het merk “top-of-mind” en creëer je online conversies. In de afgelopen 10 weken heeft campagne bijgedragen aan 23 conversies bij 200.000 impressies. Ook hebben we een betrouwbaar audienceprofiel weten op te bouwen. Hieruit blijkt onder andere dat het overgrote deel mannelijk is en een vrij besteedbaar bruto jaarinkomen heeft van 2x modaal.

Native content:

Op de websites van de Telegraaf (DFT) en Business Insider hebben we native content gepubliceerd. Dit heeft meerdere malen geleid tot bovengemiddeld veel websitebezoekers en conversies.

Webinar:

In samenwerking met de Telegraaf hebben we een webinar opgenomen. Deze werd voorafgaand gepromoot via het e-mailbestand van de Telegraaf. Deze live uitzending werd bekeken door meer dan 850 mensen.

Radio:

Verdeeld over twee periodes van twee weken heeft er een radiospot op radio 1 en 4 gedraaid. Deze radiospot werd inhouse geproduceerd. Via Google Analytics hebben we een recordaantal websitebezoekers gemeten gedurende de twee weken van de spots. Op het hoogtepunt waren dit meer dan 450 bezoekers per dag.

LinkedIn:

Via LinkedIn konden geïnteresseerden het Rentevastgoedplan downloaden, waarna Meerdervoort contact kon opnemen met de desbetreffende lead. Met een gemiddelde CTR van 1,21% en 11 conversies over 22.390 impressies was de LinkedIn campagne niet dé leadgenerator, maar een goed kanaal om binnen de relevante doelgroep zichtbaar te blijven.

  • Gebruikers (nieuw) 32.133
  • Leads 771
  • Opgehaald bedrag € 12,5 mln
New Sales Company - Thomas Brouwers

Meer weten?

Thomas - Managing Partner

“Wij geloven niet in een traditionele klant- bureau relatie, maar in het zijn van een business partner. Het realiseren van doelstellingen en het gezamenlijk succesvol zijn staat centraal. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Milk Meets Dark & Red Velvet (ontdek het verhaal)