KNGF Geleidehonden:
Online sponsoren werven

Cultuur case

KNGF Geleidehonden geeft mensen met een beperking meer zelfstandigheid met professioneel opgeleide honden. KNGF is een goed doel. En een goed doel heeft sponsoren nodig. Maar hoe zorg je voor nieuwe sponsoren?

De vraag

De vraag vanuit KNGF Geleidehonden was: willen jullie meedenken over een leadcampagne. De campagne heeft als doel: sponsoren werven, zowel doorlopende als eenmalige. Een leadcampagne met online conversie als hoofddoelstelling dus.

Samen met KNGF kozen we voor een campagne met twee verschillende boodschappen: de eerste focuste op de urgentie van het doneren en de tweede op de ‘schattigheidsfactor’ van de pups.

Aanpak & Resultaten

Voor deze campagne hebben we veel verschillende vormen van content ingezet en een mix aan kanalen gekozen:  display advertising, Facebook advertising en Influencer marketing.

Facebook en Instagram zijn uitermate geschikt voor de leuke en schattige content van KNGF. Met prettysocial media werd de juiste doelgroep bereikt via een relevante publisher; Hart voor Dieren. Display retargeting is ingezet om de zogenoemde “winkelmandverlaters” terug te halen naar de website.

De combinatie van influencer marketing, display advertising (prospecting & retargeting) en Facebook advertising waren voor deze specifieke vraag een optimale middelenmix. Uit de Facebookcampagne kwam een conversiepercentage van 2,66% met 17.701 kliks naar de landingspagina.

  • Websitebezoekers 12.582
  • Conversies 471

 

 

New Sales Company - Jacob Poortinga

Meer weten?

Jacob - Managing Partner

“Jouw doelstellingen behalen, daar doen wij het voor. Om dit te bereiken is het key je merk- en verkoopdoelstellingen op elkaar aan te laten sluiten. En laat dit nou net onze specialiteit zijn. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Cookie dough & crispy cookie (ontdek het verhaal)