Een gezamenlijke, lokale campagne voor de Jaguar Land Rover dealers

Jaguar Landrover case - New Sales Company

Automotive case

Vanuit Jaguar Land Rover Benelux was meer synergie en uniformiteit gewenst in de verschillende verzorgingsgebieden. Wij bedachten een passende oplossing.

De vraag

Het ontwikkelen van een lokale, online mediastrategie voor de lancering van de Land Rover Evoque (Hello Edition). Doel van deze aanpak is meer synergie creëren met een uniforme aanpak over alle Jaguar Landrover Dealers. Hierbij is het van belang dat er op basis van de verkoopresultaten van de verschillende dealers een verdeling wordt gemaakt van het mediabudget.

Aanpak en Resultaten

Van awareness tot conversie op de verschillende (dealer)landingspagina’s. New Sales Company heeft de executie van de gezamenlijke, online campagne uit handen genomen. De campagne werd opgedeeld in 2 fases. Voor fase 1 lag de focus op het optimaliseren van het bereik per verzorgingsgebied. Fase 2 stond in het teken van verkeer naar de verschillende landingspagina’s.

Voor deze campagne zijn de online kanalen Display advertising, Facebook en LinkedIn op elkaar afgestemd om tot een optimale zichtbaarheid te komen.

Display: Elke dealer “zijn eigen banner”

Bij de prospecting campagne is gekozen voor dynamische geotargeting op relevante, premium websites zoals Autotrader.nl, NRC.nl of Parool.nl, maar ook op premium AB1 domeinen zoals Quotenet.nl, Elle.com, Cosmopolitan.com of VTWonen.nl. Elke dealer kreeg “zijn eigen (uniforme) banner” die werd vertoond in eigen rayon (op basis van postcodes). De kliks op de banner werden geleid naar de landingspagina van de betreffende dealer.

De campagne heeft een keurige CTR van 0,1% opgeleverd. Door optimalisatie is cumulatieve CTR gedurende de gehele campagne blijven stijgen. De retargetingbanners vertoonden ook dynamisch content. De retargeting heeft een keurige 0,17% CTR behaald.

Facebook: Look-a-like doelgroepen leverden een hogere CTR

Targeting: mannen en vrouwen tussen 40 en 65+ in de postcodegebieden, op basis van functietitels (bijv. CEO, CFO etc.) en interesse in zaken als topklasse-auto’s, Range Rover, investeringen, vastgoed etc. In de optimalisatie hebben we lookalike doelgroepen aangemaakt op basis van websitebezoekers van dealers. Door deze optimalisatie is de time-on-site verbeterd en de look-a-like doelgroepen leverde een hogere CTR per dealer.

LinkedIn: kleine omvang, hoog CTR

Door alle senior functietitels te selecteren en deze te segmenteren op basis van rayon hebben we een goed beeld gekregen van de zakelijke potentie per rayon. Door de kleine omvang van de doelgroepen per rayon is het aantal afgesproken vertoningen van de advertentie niet behaald. De campagne behaalde wel een hoog CTR percentage. (0,81% t.o.v. benchmark 0,5%). 81% van de klikken kwam voort uit een senior business development functie.

 

  • CTR retargeting 0,17%
  • CTR Facebook 1,05%
  • CTR LinkedIn 0,81%
New Sales Company - Rick Veenendaal

Meer weten?

Rick - Accountmanager

Onze accountmanager voor Automotive. Verantwoordelijk voor uw beste resultaten. Formule 1 liefhebber en Netflix addict. Veel ervaring binnen het medialandschap.

FAVORITE CHOCOLATE
Cookie Dough & Crispy Cookie (ontdek het verhaal)