Dutchlease: Meer leads en deals voor full operational lease

Automotive case

DutchLease is onderdeel van Volkswagen Pon Financial Services, de grootste Automotive financier van Nederland en de 2e grootste leasemaatschappij van Nederland.

De vraag

Hoe krijgen ze meer aandacht voor het product Full Operational lease? DutchLease heeft als belangrijkste doel het genereren van traffic, leaseoffertes en informatie aanvragen.

Aanpak & Resultaten

Om meer leads en deals te creëren hebben wij een mediaplan ontwikkeld. Alle mediakanalen (zie onder) werden op elkaar afgestemd om tot een optimale resultaat te komen. De doelgroepomschrijving van de campagne waren zakelijke wagenparkbeheerders (ZZP & MKB), zakelijke leaserijders en binnen de leeftijd 25-45 jaar.

Om deze doelgroep te bereiken hebben we de volgende kanalen ingezet:

·Digitale radio
Tell-functie, Randstad getarget
· Ether Radio
Tell-functie, Landelijk getarget (zender BNR)
· Digital Out Of Home (meer over…)
Tell-functie met high-impact-content. Targeting op stations tijdens spitstijden gekoppeld aan de Spotify campagne (Randstad)
· Online Display Advertising (meer over…)
Impact realiseren via zeer specifieke targeting op de doelgroep, voor het genereren van relevante traffic en stimuleren van conversies
· prettysocialmedia (meer over…)
Branded Content op de Facebookpagina van AutoWeek (landelijk) met als doel: het genereren van relevante traffic en stimuleren van conversies

Tijdens de campagneperiode was er gedurende de radiospot op BNR en Digitale Out Of Home periode een toename in direct zoekverkeer op het woord Dutchlease van 24%. Daarnaast hebben we meer traffic naar de website gestuurd en lag het conversie percentage boven de 2%. Vervolgens was het werkelijke aantal directe deals tijdens de campagneperiode significant hoger dan in dezelfde periode een jaar eerder en veelal van een betere kwaliteit.

Beluister hier de Radiospot Dutchlease:

 

  • Toename direct zoekverkeer 24%
  • Conversie percentage >2%
New Sales Company - Jacob Poortinga

Meer weten?

Jacob - Managing Partner

“Jouw doelstellingen behalen, daar doen wij het voor. Om dit te bereiken is het key je merk- en verkoopdoelstellingen op elkaar aan te laten sluiten. En laat dit nou net onze specialiteit zijn. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Cookie dough & crispy cookie (ontdek het verhaal)