Conversies realiseren (nieuwe beleggers) voor NPEX-effectenbeurs

Fondsenwerving case

Beleggers kunnen via de NPEX-effectenbeurs door middel van obligaties rechtstreeks beleggen in snelgroeiende ondernemingen in het midden- en grootbedrijf. Door te beleggen in deze ambitieuze ondernemingen kunnen beleggers een mooi rendement realiseren.

De vraag

NPEX heeft New Sales Company gevraagd om middels (online) marketingactiviteiten bij te dragen aan het openen van nieuwe rekeningen door vermogende particulieren. De doelstellingen zijn:

  1. De naamsbekendheid van NPEX en haar emissies onder de doelgroep te vergroten.
  2. Genereren van traffic naar de website
  3. Conversies realiseren (geopende rekeningen)

Aanpak & Resultaten

Gezien de instap vanaf EUR 1.000,- hebben we gekozen om ons te richten op een brede doelgroep met een leeftijd van 55+.

Voordat we van start gingen met de mediacampagne hebben we eerst gekeken naar de customer journey; ‘Hoe komem de websitebezoekers binnen bij NPEX? ‘Vinden ze wat ze zoeken?’ en ‘Wat zijn de stappen richting conversie?’.

Vervolgens hebben we een geïntegreerd mediaplan gemaakt, waarbij we onderscheid maakten in doorlopende activiteiten voor ‘NPEX algemeen’ en campagnematige activiteiten voor haar emissies.

De mediakanalen die zijn ingezet:

We zien dat, naast de content die we hebben gepubliceerd, de uiteindelijke conversies via Google binnenkomen. Door het vertrouwde karakter van de klant kunnen we niet melden hoeveel rekeningen er geopend zijn. Wel valt te melden dat de campagne zich dermate goed ontwikkelt heeft dat we de prijs per lead drastisch naar beneden is gegaan.

New Sales Company - Jacob Poortinga

Meer weten?

Jacob - Managing Partner

“Jouw doelstellingen behalen, daar doen wij het voor. Om dit te bereiken is het key je merk- en verkoopdoelstellingen op elkaar aan te laten sluiten. En laat dit nou net onze specialiteit zijn. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Cookie dough & crispy cookie (ontdek het verhaal)