Naamsbekendheid voor de lokale vestigingen van Bosch Car Service

New Sales Company - Bosch Car Service klantcase

Automotive case

In Nederland zijn er meer dan 400 Bosch Car Service Autobedrijven. In iedere regio zit er wel één waar je terecht kunt voor alles omtrent je auto. Aan naamsbekendheid hebben ze nog wat te winnen. En dat is precies waar wij ze bij hielpen.

De vraag

De vraag vanuit Bosch Car Service bestond uit drie onderdelen:

  • Branding: het bekender maken van de lokale vestigingen.
  • Traffic: het genereren van nieuwe unieke bezoekers naar de website.
  • Conversie: het stimuleren van online bestellingen en het maken van een afspraak.

En dat allemaal met een uniforme uitstraling, zodat Bosch Car Service als bedrijf één gezicht heeft, ondanks alle lokale vestigingen.

Aanpak & Resultaten

Voor een optimaal resultaat, kozen we voor een mix aan middelen: prettysocial media, native advertising en dynamische geotargeting. We hebben een brede doelgroep bereikt en daardoor veel meer traffic gegenereerd naar de websites van de vestigingen.

Branded content via Facebook publishers

Het inzetten van branded content is in veel gevallen zeer effectief. Zeker als je de boodschap door een ander laat vertellen. Zo ook hier. Bij de inzet van prettysocial media kozen we voor de Facebook publishers Hart voor Auto’s en Autoweek. Zij publiceerden de branded content van Bosch Car Service, wat zorgde voor veel traffic, engagement en naamsbekendheid.

Branded content via lokale nieuwswebsites

Deze opdracht vraagt om een regionale aanpak. Daarom plaatsten we een advertorial op tal van lokale nieuws- en actualiteitenwebsites in combinatie met een op regio getargette social post op Facebook en/of Twitter.

Dynamische geotargeting

Eén bannerset, die zich automatisch aanpast aan de locatie en het profiel van de gebruiker. We verzamelden postcodegebieden van de verschillende Bosch Car Service-vestigingen en koppelden deze aan de locatie van bezoekers van websites waarop de banner getoond werd. En we gingen zelfs nog 1 stapje verder: door het gebruik van zogeheten Mosaic data en online bezoekersprofielen konden we analyseren of een bezoeker paste binnen het de gewenste doelgroep-profiel. Zo bereikten we alleen dié mensen die precies binnen de doelgroep passen. Want schieten met hagel, daar geloven we niet in.

New Sales Company - Jacob Poortinga

Meer weten?

Jacob - Managing Partner

“Jouw doelstellingen behalen, daar doen wij het voor. Om dit te bereiken is het key je merk- en verkoopdoelstellingen op elkaar aan te laten sluiten. En laat dit nou net onze specialiteit zijn. Meer weten? Bel of mail mij gerust!”

FAVORITE CHOCOLATE
Cookie dough & crispy cookie (ontdek het verhaal)