Case: Accountantskantoor

AANLEIDING
In een markt waarin de concurrentie continue actief bezig is was er een behoefte bij de opdrachtgever om naast het vergroten van hun klantenbestand ook hun conversie te verhogen door cross sell bij bestaande klanten.

De opdrachtgever (die anoniem wenst te blijven) is actief in de top 6 van de Accountancy & Belastingadvies branche. Het wereldwijde kantoor is actief in meer dan 150 landen. Het kantoor heeft niet alleen klanten in het midden- en kleinbedrijf maar heeft ook grote internationale ondernemingen in haar portefeuille.

DOELSTELLING
Het vergroten van het marktaandeel door nieuwe klanten te binden aan de organisatie en het vergroten van het aantal producten bij bestaande klanten.

ONZE OPLOSSING: CAMPAGNES

In een periode van 2 jaar heeft New Sales Company meer dan 15 verschillende campagnes “gedraaid”. Deze campagnes hadden verschillende strategieën. Deze varieerde van koude acquisitie, tot het nabellen van een direct mailing (prospects en klanten), tot het inschrijven van klanten en prospects voor congressen en evenementen.
De doelgroepen van deze campagnes liepen ook erg uiteen. Zo werden er campagnes opgezet bij MKB-bedrijven (20-200 medewerkers), Corporate Clients (100+ mln omzet), en OOB bedrijven.
Er werden dus prospects gebeld, maar ook bestaande klanten. Bijvoorbeeld bij een campagne waarin 1250 bestaande klanten zijn benaderd rondom HR services. Deze klanten hadden al 1 of meerdere HR services afgenomen en de doelstelling was om aan tafel te komen voor cros selling op andere dienstverlening(en) in de HR Services discipline.

SAMENWERKING

De samenwerking tussen het accountancy & advieskantoor en New Sales Company is begonnen in december 2012. In de jaren daarna zijn er diverse succesvolle campagnes doorlopen waarmee de opdrachtgever haar marktpositie heeft vergroot. Continue overleg heeft ervoor gezorgd dat er een transparante samenwerking ontstond waarin snel schakelen en inzicht centraal stonden.