prettysocial media voor B2B

Als B2B aanwezig zijn op LinkedIn is natuurlijk vanzelfsprekend. Maar wist je dat je ook via Facebook en Instagram de juiste personen kunt bereiken? Veel van onze klanten zijn verbaasd wanneer ze ontdekken dat ook via deze kanalen kwalitatieve leads binnen kunnen komen. Hoe precies? Via prettysocial media!

prettysocial media plaatst branded content voor talloze merken en bedrijven uit naam van invloedrijke publishers op Facebook en Instagram. Een soort influencer marketing, maar dan net even anders! Onze publishers, veelal bekende tijdschriften of online community’s, hebben een gevestigd imago en een groot aantal fans. Door je boodschap te verspreiden via deze kanalen komt deze over als authentiek en betrouwbaar. Hét grote voordeel wanneer je werkt met influencers dus.

Zakelijke klanten

Werkt dat ook voor zakelijke klanten? Zeker! Met toegangsrechten tot de pagina’s van meer dan 350 publishers is er binnen elk segment een geschikte match te vinden. Dus ook binnen het zakelijke segment. Op basis van de gewenste boodschap en het beschikbare budget bekijkt ons team van specialisten welke publishers bij de campagne zouden passen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan Sprout, Elsevier Weekblad of Management Team. Daarnaast zijn er tal van publishers die passen bij verschillende thema’s, zoals Hart voor Auto’s en Technisch Weekblad, maar ook Gezondnu of delicous. magazine Nederland.

Met zakelijke klanten als Greenchoice en DutchLease hebben we inmiddels verschillende campagnes achter de rug. Om zakelijke lease-auto’s onder de aandacht te brengen bij een relevante doelgroep werd een organische post en advertising uit naam van Hart voor Auto’s en Autoblog.nl geplaatst. Met een CTR (doorklikratio naar de website) van bijna 2% en een aanzienlijke hoeveelheid kwalitatieve leads is de campagne een succes te noemen!  Benieuwd naar de post op Hart voor Auto’s? Bekijk ‘m hier.

Gericht targeten

Wil je toch gerichter je zakelijke doelgroep targeten zodat je zeker weet dat je de juiste te pakken hebt? Met behulp van een Facebook-pixel kunnen we binnen de campagne gebruikers op Facebook en Instagram vinden die lijken op jouw websitebezoekers: een zogenaamde lookalike audience. Een pixel is een stukje code dat bijhoudt wie op welke websitepagina’s zijn geweest, én hoe lang. Op basis van deze gegevens kunnen doelgroepen aangemaakt worden die wij in een prettysocial media campagne kunnen bereiken met de boodschap uit naam van de gekozen publishers. Dankzij de authenticiteit en betrouwbaarheid van de publisher is de doelgroep sneller geneigd door te klikken naar jouw website en daar even te blijven hangen. Op die manier ben je dus snel verzekerd van relevante leads!

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

28 maart 2019

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search