Veel mensen in mijn directe omgeving weten dat ik al heel wat jaren voor deze dezelfde werkgever werk en dat ik iets doe met bellen voor opdrachtgevers om nieuwe klanten te werven. Klopt als een bus, maar toen ik mijn vriendin laatst aan een bekende hoorde vertellen wat ik zo ongeveer deed schrok ik behoorlijk! Niet zozeer dat het niet klopt wat ze vertelde, maar meer van het feit dat er sinds mijn komst bij New Sales Company zo ongelofelijk veel is veranderd in wat wij voor onze klanten doen en dat het allang niet meer gaat om het bellen alléén.

Dat bellen heeft overigens te maken met ons afsprakencentrum, waar wij in 6 jaar tijd heel wat opdrachtgevers hebben bediend met het uit handen nemen van koude acquisitie met als doel afspraken maken met potentiële klanten. Dit vinden veel bedrijven namelijk een erg lastige tak van sport en dat is het ook! Het is niet iets wat je er even bij doet. Je moet er de juiste focus en skills voor hebben.

Toch is de wereld om ons heen de afgelopen jaren in een behoorlijk rap tempo veranderd en is het internet niet meer weg te denken uit onze samenleving. Bijna alles doen we tegenwoordig op het internet. Muziek luisteren. TV kijken. Eten bestellen. Kleren kopen. Boodschappen doen. Daten. Leuke momenten delen met vrienden & familie. Op de hoogte blijven van je favoriete sport. Opzoeken wat helpt tegen een mierenplaag, of waarom de baby de fles weigert. Alles doen we online en al onze activiteiten worden vaak automatisch opgeslagen, waardoor adverteerders een mooi profiel van ons kunnen maken en zodoende ons de meest relevante reclames kunnen vertonen.

Heb je er wel eens op gelet? Als je een website bezoekt dat je daarna een geweldige advertentie te zien krijgt in je Facebook tijdlijn? Of dat je reclames te zien krijgt van hardloopschoenen, omdat je zo’n fanatieke sporter bent? Elk persoon vertoont een ander gedrag online en krijgt dus ook andere reclames te zien en dat zijn (als het goed is) veel relevantere reclames dan pakweg 10 jaar geleden.

Is het erg dat adverteerders hier gebruik van maken? Ik vind van niet. Ik zie het juist als een win-win situatie, want zowel de adverteerder als de consument zijn juíst gebaat bij relevantie. Relevantie is trouwens het toverwoord, maar hoe word je relevant voor je doelgroep? Hoe creëer je de juiste contactmomenten en via welke kanalen kun je dit het beste doen? Dat is waar wij ons mee bezig houden en waar de meeste bedrijven nog behoorlijk veel moeite mee hebben. Hoe pakken jullie dit aan? Ik zou hier graag met je van gedachte over wisselen!

 

6 juni 2018

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search

new sales company blognew sales company blog