Adverteren op nu.nl doe je zo!

Display advertising, in de volksmond ook wel bannering genoemd, is al jaren de specialiteit van New Sales Company! Hierbij draait het vooral om de relevante zichtbaarheid. De bekende customer journey, oftewel klantreis begint vaak bij een banner campagne. Wij maken dan een gepersonaliseerde ‘whitelist’ van premium relevante websites, op basis van een online doelgroep omschrijving voor de klant. De klant geeft aan wat de campagneduur en het geografisch gebied moet zijn. Inkoop doen wij via het RTB systeem. RTB betekent Real Time Bidding. Dit systeem geeft ons de mogelijkheid om gericht advertentieruimte in te kopen op de premium relevante websites. Voor Retargeting uitermate interessant want de bedoeling is dat wij zoveel mogelijk van jouw website bezoekers blijven volgen en uiteindelijk laten converteren.

De kosten van zo’n specifieke campagne waarin je alleen jouw doelgroep wil bereiken liggen vaak wat hoger. Je moet een banner set laten maken, de webbouwer moet aan de slag met de pixel, er moet voldoende advertising budget zijn om in jouw regio de relevante doelgroep goed te bereiken en er moeten landingspagina’s gemaakt worden. Dit kost tijd en geld. Geld is niet eens het grootste probleem. Tijd is echter wel een knelpunt.

Ik neem graag op dit gebied de zorgen van mijn klant uit handen door van A tot Z alles op mij te nemen. Het begint bij het meedenken met de campagne en het verzamelen van het materiaal tot aan het optimaliseren en tips geven over synergie met de andere uitingen.
De online campagne moet een geïntegreerd geheel vormen met de overige marketing en reclame inspanningen. Hierdoor is er maximale impact en mediadruk over alle kanalen. Door de campagnes met elkaar af te stemmen en gelijk met elkaar te laten lopen wordt er één sluitend verhaal gecommuniceerd binnen de doelgroep.

Ik stuur mijn klanten elke week een rapportages en bespreek deze ook wekelijks na zodat mijn klant altijd op de hoogte is van de campagneresultaten. Uit die rapportages komen learnings voort die klanten meenemen naar vervolg campagnes. Daardoor worden de campagnes steeds beter. Daarnaast vind ik het leuk om mijn online expertise te delen en vanuit New Sales Company zijnde een ‘opleidingsinstituut’ te zijn voor mijn klanten. Knowledge is power! Mijn mening is: kennis moet je delen!

Klein budget, groot bereik?
Negen van de tien keer geven mijn klanten aan graag op Nu.nl te willen staan. ‘The big fish!’. Nu.nl staat in heel Nederland bekend als meest kwalitatieve, overzichtelijke nieuwssite. Als je daarop kunt adverteren ‘heb je het gemaakt’ in de advertising wereld. Maar dan komen er weer die kosten bij kijken….

Daar hebben wij iets op bedacht. Je kunt nu via deze link snel, eenvoudig en goedkoop jouw advertentie zelf maken en klaarzetten om op Nu.nl geplaatst te worden. Dit gebeurt in slechts een aantal stappen:

1. Locatie
Kies voor locatie gerichte advertenties. Targeting kan op basis van locatie en postcode.

2. Advertentie uitingen
Kies de advertentie uiting die past bij jouw doelstelling. Je hebt de keuze tussen: een standaard banner (native), een rectangle (afbeelding + call-to-action), een halfpage banner (afbeelding + call-to-action) en de 3D Spincube (een roterende uiting met call-to-action).

3. Budget & Looptijd
Adverteer vanaf €25 op premium posities in de Nu.nl-app. Minimale looptijd voor je advertentie is 5 dagen. De looptijd heeft geen invloed op je budget. Ook biedt de tool targeting opties met betrekking tot dagdelen. Vergroot je online zichtbaarheid en bereik nieuwe klanten via lokaal adverteren.

Dus of je nou kiest voor een professioneel uitgedachte banner campagne of een ‘quick’ zichtbaarheid campagne op alleen Nu.nl… Alles draait om relevante bij de juiste doelgroep. Maximale impact, minimale waste!

 

Nathalie Hagenstein
​​Sales & Marketing Manager

17 november 2017

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search

new sales company