Hoe zetten franchisenemers hun marketingbudget effectief in?

Ben jij een franchisenemer of franchisegever en heb je niet de grootste marketingbudgetten? Moeite om meerdere vestigingen live te krijgen vanuit één centrale campagne met één uniforme uitstraling? Jouw ‘dealers’ of ‘stores’ meekrijgen in een gemakkelijke online campagne? Dynamische Geotargeting biedt de oplossing!

 

Heb jij al eens gehoord van Dynamische Geotargeting? Deze campagnevorm biedt de mogelijkheid om met meerdere vestigingen online zichtbaar te zijn, met uniforme uitstraling, zonder dat je voor iedere vestiging afzonderlijk een banner set moet maken.

Elke vestiging wil natuurlijk een eigen boodschap overbrengen met een eigen logo, heeft een eigen budget en wil zichtbaar zijn in een eigen gebied. Dynamische Geotargeting biedt mogelijkheid waarbij meerdere lokale campagnes opgezet kunnen worden, vanuit 1 centrale landelijke campagne. Hiermee bespaar je kosten, tijd en het biedt overzicht.
Voor één van mijn klanten heb ik meerdere dynamische geotargeting campagnes opgetuigd. Elke dealer had een ander budget en een eigen verzorgingsgebied. Het was echt een mijlpaal toen we met 25 dealers tegelijk live gingen met één zelfde uitstraling. Goed voor het merk en goed voor de zichtbaarheid van de dealers.

Hoe werkt zo’n campagne nou precies?
1. Jij als marketeer houdt de complete controle over de algehele ‘look & feel’ van de campagne
2. Elk element kan dynamisch worden uitgevoerd. Denk aan: beeld, link, tekst, adres, url naar de website etc.
3. Aan de hand van de locatie van de online bezoeker (jouw doelgroep), tonen wij de banner van de dichtstbijzijnde dealer/vestiging/franchisenemer etc. Locatie is dus key! Dit noemen wij hyperlokaal adverteren.
4. Je kunt per franchisenemer zelf de hoogte van het budget bepalen/instellen. Dus niet elke dealer hoeft evenveel budget te spenderen.

Hoe pakken wij dit aan?
Aan de hand van data feed (XML/CSV/TXT/XLS etc.) kunnen wij de campagne optimaliseren en actueel houden. Wij zorgen dat jij wekelijks rapportages ontvangt van de lopende campagne. Waar nodig kun jij dan zelf ook aanpassingen doen aan bijvoorbeeld jouw landingspagina of webshop.

Belangrijk
Wat heel belangrijk is bij het optuigen van de online campagne is de lokaliteit. Een consument gaat niet 50 minuten in de auto zitten als er om de hoek ook een vestiging is waar ze vinden wat ze nodig hebben. Met een Dynamische Geotargeting campagne zorg je dat je zichtbaar bent in jouw verzorgingsgebied. Je versterkt het merk en zorgt voor extra business voor jouw vestiging. 2 vliegen in 1 klap!

Voor onder andere ‘Uw Bandenspecialist’, ‘Premio’, ‘Bosch Car Service’, ‘Autocrew’ en ‘State of Art’ hebben wij dit soort campagnes al opgetuigd. Ook zij waren op zoek naar een oplossing voor hun vestigingen met kleinere budgetten. De campagnes werden opgezet vanuit het hoofdkantoor en elke vestiging kon zelf aangeven wat hun budget was om hun eigen vestiging te ondersteunen.

 

Nathalie Hagenstein
​​Sales & Marketing Manager

3 september 2017

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search

new sales company social media