5 redenen om (koude) acquisitie uit te besteden

​Wij doen graag uw acquisitie. Maar waarom zou je die nu uitbesteden?

​Lees hieronder vijf goede redenen!

1. (KOUDE) ACQUISITIE IS TIJDROVEND
Uw accountmanagers zitten teveel binnen en moeten zo snel mogelijk de weg op. Herkenbaar? U heeft dus behoefte aan meer afspraken. Het uitbesteden van de acquisitie wordt wel eens gezien als zwaktebod maar dit is niet terecht! Acquisitie is niet iets dat je ‘er even bij doet’. Er gaat meer tijd in zitten dan je in de eerste instantie denkt, waardoor het doen van acquisitie al snel ‘van de wagen valt’.

2. COLD CALLING IS EEN VAK
Cold calling, oftewel koude acquisitie, wordt vaak gezien als iets dat men niet leuk vindt. Waarom? Je bereikt maar bij een klein percentage telefoongesprekken hetgeen je wilt bereiken (het maken van een afspraak). Je hebt dus een behoorlijk sterk karakter en goede vaardigheden nodig om resultaat te boeken. Zonder goede voorbereiding en training is dit vrijwel kansloos.

3. ACQUISITIE DOE JE SAMEN
Het maken van afspraken doe je natuurlijk zelf, maar als dit even niet lukt ben je al snel geneigd om weer andere werkzaamheden op te pakken en het koud bellen te laten liggen. Doe acquisitie dan ook vooral samen met collega’s, want dan sleep je elkaar door een moeilijke periode heen. Tevens kun je elkaar goed voorzien van Tips & Tricks en learnings uit elkaars telefoongesprekken halen. ​

4. GOEDE OPVOLGING IS ONMISBAAR
“Meneer is vanmiddag om 15:00 uur weer bereikbaar.” Is dit iets wat je regelmatig te horen krijgt? Dan is het onmisbaar om dit goed te kunnen administreren, zodat je precies op het juiste moment weer terug kunt bellen. Een goed systeem dat alles voor je bijhoudt is een absolute musthave bij het doen van acquisitie.​

5. MAKKELIJK OP- EN AFSCHALEN
Er zijn altijd bepaalde periodes in het jaar waarbij er extra focus is op het binnenhalen van new business. Echter, opschalen is niet altijd even makkelijk, want waar haal je de tijd en de juiste mensen vandaan? Acquisitie uitbesteden klinkt dan ineens toch niet zo gek meer. Is uw materie te lastig om uit te besteden? Wij focussen ons niet alleen op de afspraak, maar verdiepen ons ook in de inhoud van uw dienstverlening en staan potentiële klanten goed voorbereid te woord! Wij dagen u graag uit!​

10 januari 2017

Even brainstromen?

Laat je gegevens hieronder achter. Wij zorgen voor een Marketing- of Salesspecialist om je gedachten mee te wisselen.

Start typing and press Enter to search