Marketing Automation

MEER RENDEMENT MET MARKETING AUTOMATION

Marketing en Sales op elkaar afstemmen
De marketingafdeling en salesafdeling binnen een organisatie streven vaak naar hetzelfde einddoel, namelijk het genereren van (new) business. Ze zijn nauw met elkaar verbonden. Daar waar Marketing zich focust op een breed publiek is Sales het creëren van persoonlijke contactmomenten én behoefte.
Toch zien we vaak dat er een gat ontstaat tussen de marketinguitingen enerzijds en de salesactiviteiten anderzijds. Het gevolg is dat het contact met de prospect verloren gaat. Zonde, want de klant is opgewarmd en klaar om de salesfunnel in te gaan. Daarom hebben wij marketing en sales geïntegreerd in één geautomatiseerd systeem: Sharpspring.

Waarom Marketing Automation?
Marketing Automation, of eigenlijk Sales Automation, betekent het helpen van prospects in het aankoopproces door het geautomatiseerd aanbieden van relevante content. Door het gebruik van deze technologie weet je wat jouw potentiele klant doet en waar hij/zij zich op het internet bevindt.

Dit heet Lead Nurturing, oftewel het proces van volgen & bewerken van leads om tot het hoogste rendement te komen. Door het toepassen van leadscoring zorg je ervoor dat de lead op het juiste moment wordt benaderd. Hiermee zorg je voor betere conversiecijfers.
Marketing Automation speelt dus automatisch in op het gedrag van de prospect. Het zorgt ervoor dat jouw marketing- en salesafdeling slimmer kan gaan werken en zich op andere taken kan focussen. Kostenbesparend kun je marketing automation dus wel noemen!

Waarom Sharpspring?
Sharpspring is een marketing automation software die ideaal is voor kleine tot middelgrote bedrijven. Bij Sharpspring zit je namelijk niet vast aan een jaarcontract. Het is maandelijks opzegbaar. Daarnaast is de prijs van Sharpspring voordelig, namelijk 10% van wat vergelijkbare platforms ervoor vragen.

Meer weten over Marketing Automation via Sharpspring? Wij geven u graag een vrijblijvende demo over de mogelijkheden.