Case: EV Box

 

AANLEIDING
Na een aantal jaren van ongebreidelde groei ontstond er een dip in de snelle opmars van laadpalen en met name voor EV Box door wijzigingen in het Nederlandse belastingstelsel.

New Sales Company werd gevraagd om mee te denken aan nieuwe strategieën voor een verdere vergroting van het marktaandeel.

EV Box is wereldwijd marktleider op het vlak van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. In 2010, doorbrak het bedrijf de markt van elektrische voertuigen (EV’s) die toen nog in haar kinderschoenen stond. Inmiddels voorziet het bedrijf de wereld van meer dan 40.000 laadstations.

DOELSTELLING
De doelstelling was tweeledig. Enerzijds op strategisch niveau meedenken en advies uitbrengen over de koers van EV Box meer specifiek het vormgeven en invullen van de salesfunnel. Anderzijds op tactisch niveau door het aantal kwalitatieve afspraken te vergroten bij de eindgebruiker in groeimarkten zoals de Horeca en Leisure markt.

ONZE OPLOSSING

Op strategisch niveau assessments met het hele salesteam. Individuele gesprekken met medewerkers en directie. Herijking en herindeling van teams. Klankbord sessies met de directie. Inventariseren en analyseren van verkoopstrategieën wereldwijd.

Op tactisch niveau heeft onze Salesmanager, samen met een Senior New Business Specialist, een team van jonge commerciële talenten begeleid door training en coaching te verzorgen in de vorm van begeleid bellen op locatie. Dit om ervoor te zorgen dat er de salesfunnel werd gevuld en gevuld bleef.